Handelsbetingelser

Tholo.dk administreres af Den Logrende Hale

Alkærlundvej 32

7330 Brande  – DK

CVR: 36099755

Mail: kundeservice@tholo.dk

TLF. 86336233

Bestilling er forbeholdt myndige personer , herunder personer over 18 år.

Telefontider kundeservice :

  • Mandag     10.00 – 15.00
  • Tirsdag      10.00 – 15.00
  • Onsdag      10.00 – 15.00
  • Torsdag     10.00 – 15.00
  • Fredag       10.00 – 13.00
  • Lørdag       LUKKET
  • Søndag      LUKKET

Da adressen også huser salon Den Logrende Hale, kan det ske at telefonen ikke besvares, hvis vi er optaget i salonen. Vi ringer som udgangspunkt altid tilbage. Ellers send venligst en mail og vi vender tilbage.

Bestilling

Du kan bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os.

Du vil  automatisk  modtage en ordrebekræftelse på din bestilling via e-mail. Når vi afsender din pakke, vil du modtage en e-mail om, at varen er afsendt, samt et Track and Trace nummer, så du kan følge din pakke på GLS. Du kan altid finde de gældende handelsbetingelser på denne side. Når du handler med www.tholo.dk indgås aftaler på Dansk.

Dokumentation og vejledning

Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra tholo.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.

Betaling

Der kan betales med følgende kort : Dankort, VISA/Dankort, Mastercard, Maestro, VISA, VISA Electron, ANYDAY, Mobilepay og Apple Pay . Vi tager ikke kortgebyrer.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken www.tholo.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.tholo.dk  Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Alle priser på websitet er angivet i danske kroner og inkl. moms og alle danske afgifter, told mv. Priserne er dagspriser.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Den Logrende Hale og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.tholo.dk er Den Logrende Hale.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@tholo.dk.

Levering og fragt

Normal forsendelse: leveres 1-3 hverdage efter, at vi har modtaget ordren. Vi leverer kun til Danmark til brofaste øer.

For levering til Bornholm, Grønland, Færørene, Island – kontakt os og vi finder fragtprisen til dig.

Vi er lagerførende i 95% af de varer, du finder i webshoppen. I de sidste 5% er det fordi varen sendes direkte fra leverandør eller producent. Dog kan det forekomme, at enkelte varer er udsolgte, og der vil være ekstra leveringstid. I så fald vil vi kontakte dig.

OBS! Ordren sendes samlet, når den er komplet.

Af hensyn til naturen og dermed miljøet forsøger vi altid at genbruge al emballage, vi modtager fra vores leverandører o. lign. Så tilgiv os for de pakker, som er sendt i en genbrugs  emballage, som tidligere har været brugt. Vi regner med Jeres forståelse for vores beslutning om genbrug af emballage o.lig.

Fragtpriser Danmark

For at gøre det så let for dig som muligt, kan du vælge mellem flere forskellige forsendelsesmetoder. Vi sender med GLS samt pallegods med danske Fragtmænd.

GLS Pakkeshop kr. 39,-

Gratis forsendelse ved køb over kr. 599,- (gælder kun til pakkeshop)

Erhvervs Pakke kr. 79,-

GLS (med omdeling) kr. 69,-

GLS pakke shop: Med GLS Pakkeshop bestemmer du selv, hvilken Pakke Shop du ønsker at hente din pakke i – f.eks. i nærheden af din arbejdsplads eller din hjemmeadresse. Vælg mellem 700 afhentningssteder med lange åbningstider – ofte er der åbent helt frem til kl. 22.00/23.00

Der kommer pakker i pakkeshop om lørdagen.

Når pakken er klar til afhentning i den valgte Pakke Shop, modtager du en mail/sms.

Du finder Pakke Shops i butikker over hele landet – for eksempel hos boghandler, i kiosker, supermarkeder, tankstationer, Bilka Servicecentre og udvalgte Coop butikker. Du skal medbringe pakkenr. og gyldig ID, når du henter pakken.

GLS Erhverv: Få sendt pakken til dit arbejde eller anden erhvervsadresse – og spar turen til en Pakke Shop, hvis du ikke er hjemme til at modtage varerne. Der kan ikke leveres på lørdage, søndage og helligdage. Det kræver Firma navn for at kunne levere til erhverv. Er der ingen firma navn går pakken direkte i pakkeshop.

GLS med omdeling: Få sendt pakken til din privatadresse med GLS. Hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken, kan pakken afhentes på nærmeste GLS. Pakkeshop. Pakken kan dog lægges et aftalt sted, hvis du præciserer for os, hvor pakken skal stilles hos dig, husk du vælger denne form for levering, sker det på eget ansvar.

Afhentning: Spar turen til pakkeshop og hent pakken gratis hos tholo.dk. Når varerne pakket og  klar til afhentning kontakter vi dig på mail.

Afhentningsadresse: tholo.dk – Alkærlundvej 32 – 7330 Brande

Leveringstidspunkt
Levering af varer fra tholo.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Risikoen for varer købt hos www.tholo.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Fortrydelsesret

www.tholo.dk yder 14 dages fuld fortrydelsesret, Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du modtager din vare/ordre. ved ordre med flere pakker/forsendelser eller den sidste del er i din besiddelse.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@tholo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover betyder det, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug – husk at fjerne hundehår.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du skulle fortryde dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du bedes vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen eller en udfyldt ” returseddel” i kassen sammen med dine varer. Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Her kan du kontakte os og købe en retur label, det vil oftest være billigst for dig. Returlabels kan også findes online og købes. Send altid pakken direkte til butikkens adresse, vi afhenter, ikke returvarer i pakkeshops og bokse.

Ved reklamation/fortrydelsesret sendes varen til:

Tholo.dk

Alkærlundvej 32

7330 Brande

Reklamation eller reklamationsret.

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.tholo.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres indenfor rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationsretten løber fra modtagelse af varen. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Ved reklamation/fortrydelsesret sendes varen til:

Tholo.dk

Alkærlundvej 32

7330 Brande

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Sender du din pakke retur med Post Danmark Pakkepost, eller med GLS  skal du vælge MED OMDELING.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lign.

Bemærk venligst, at skulle en ordre gå tabt i forbindelse med returnering til tholo.dk vil du kun kunne få erstatning, såfremt du er i besiddelse af en postkvittering med tracking kode.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til:

Tholo.dk

Alkærlundvej 32

7330 Brande

Tlf: 86336233

Email: kundeservice@tholo.dk

CVR nr. 36099755

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her

Business to Business:

Ordre under 1000,- ex moms. Tillægges ekspeditionsgebyr på kr. 75,-

Alle ordre under 2000,- ex moms – betales fragt – fragtprisen udregnes pr. vægt og størrelse.

Ordre over kr. 2000,- ex moms sendes fragtfrit til trofaste øer i Danmark.

Ved forsendelse til udlandet, kontakt os da pr. mail eller tlf for pris. Alle ordre til udlandet faktureres for forsendelse/fragt.

Vi sender enten med GLS eller med Danske Fragtmænd i Danmark.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Tholo.dk
Alkærlundvej 32
7330 Brande
Tlf: 86336233
Email: kundeservice@tholo.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07/09-2022